Методична робота

Методист: Маргарита Кабанова
Кваліфікаційна категорія – спеціаліст ІІ категорії

Методична проблема закладу: Інноваційні підходи до навчання в процесі підготовки робітничих кадрів як ефективний засіб розвитку ключових компетенцій учнів


Вся робота закладу спрямовується і координується методичним кабінетом, який працює відповідно до Положення про методичний кабінет ДПТНЗ “Свеський професійний ліцей” і в якому зосереджені нормативно-правові та навчально-методичні документи, інструктивно-методична, педагогічна література, кращий педагогічний і виробничий досвід.
У кабінеті проводяться педагогічні ради, інструктивно-методичні наради, засідання циклових комісій та методичної ради ліцею, педчитання, засідання творчих груп тощо. Значна увага приділяється написанню викладачами та майстрами в/н методичних розробок уроків, виховних заходів та публікації їх у фахових газетах та журналах, залученню інженерно-педагогічних працівників до участі у різного роду професійних конкурсах, конференціях, семінарах, вебінарах, майстер-класах тощо. Згідно з планом проводяться предметні тижні, матеріали яких оформляються головами методичних комісій та зберігаються у методичному кабінеті.

Методичною роботою ліцею керує методична рада ліцею, яка розробляє стратегію та плани методичної роботи, координує діяльність циклових комісій, проводить методичні заходи, а також організовує методичну допомогу педагогічним працівникам.

Складовою частиною методичної служби закладу, однією з форм методичної роботи, яка сприяє підвищенню рівня фахової майстерності педагогічних працівників є циклові комісії. Головним завданням циклових комісій є удосконалення процесу навчання і виховання здобувачів освіти, турбота про підвищення якості уроків; впровадження ефективних форм, методів, інноваційних технологій, технічних засобів навчання; широка пропаганда передового педагогічного досвіду.

Адреси блогів педпрацівників ДПТНЗ “Свеський ПАЛ”



УкрЛайн” – блог викладача укр.мови, укр.та заруб.літературhttp://oksanagoncharova.blogspot.com/
Сайт викладача суспільних дисциплін Оксани Тарасенкоhttp://sajt-vikladacha-susplstvoznavchih-discipln-tarasen.mozellosite.com/
Професійний простір” – блог ЦК металообробного, енергетичного та с/г профілю (голова Оксана Шаповалова) https://cnz4.blogspot.com/
Блог викладача математики (Євгенії Лебедевої)https://evgenialebedeva.blogspot.com/p/6.html
Блог викладача хімії та біології (Світлани Ковальової)https://svetvit.blogspot.com/
БАНЧЕР – блог викладача фізики та астрономії (Олени Приходько)https://aiop12.blogspot.com/

Засідання циклової комісії

Пріоритетними напрямками діяльності методичної комісії загальноосвітньої підготовки у професійно – технічному навчальному закладі є:

  • реалізація освітніх стандартів у навчальному процесі;
  • розробка комплексного методичного забезпечення навчальних дисциплін;
  • впровадження інноваційних педагогічних технологій;
  • вивчення, узагальнення і розповсюдження позитивного педагогічного досвіду;
  • надання допомоги викладачам-початківцям, розвиток принципів педагогічного співробітництва;
  • забезпечення умов для розвитку творчих здібностей учнів.

         

На початку навчального року відбулося перше засідання методичної комісії загальноосвітньої підготовки, яке пройшло в онлайн – форматі. Під час роботи обговорили ефективність діяльності циклової комісії викладачів предметів загальноосвітньої підготовки у 2023/2024 н. р. та затвердили план роботи комісії на поточний навчальний рік. Викладачі ознайомилися  з методичними рекомендаціями  викладання предметів загальноосвітньої підготовки у 2024/2025 н. р., з вимогами до перевірки зошитів, з вимогами щодо оформлення і ведення журналів теоретичного навчання; розглянули  та узгодили поурочно-тематичні  плани   із дисциплін  загальноосвітньої підготовки. Також педагоги обговорили особливості організації освітнього процесу та підготовки здобувачів освіти до ЗНО/НМТ в умовах дистанційного навчання.

Предметні тижні

Стійкий інтерес до навчального предмета є запорукою успішного засвоєння програмового матеріалу. Тож викладачі мають забезпечувати сприятливі умови для формування у здобувачів освіти, зацікавленого і вмотивованого до успішного навчання. Щоб посилити інтерес учнів до навчальних предметів, поглибити прагнення до пізнання і саморозвитку, в нашому закладі систематично проводяться предметні тижні.

З 27 по 31  січня 2025 року в ліцеї проходив тиждень фізики і астрономії  «Фізика на кожному кроці».  Конкурсу «мій власний прилад» (для учні І-ІІІ курсів). Фотобатл на тему «Фізика на кожному кроці». Завдання: скинути фото де ви на фоні фізичного явища (або саме явище по бажанню) , біля пристрою, двигуна і так далі. Там де ви знайдуть фізичне застосування. Чим креативніше фото тим краще. Інтелектуальне завдання до великої перерви: Назвіть якомога більше прикладів електричних явищ у природі; Чи знаєте ви, який американський президент відкрив закон збереження електричного заряду. Аварійне освітлення. Своїми руками. За 5 хвилин. Фізична подорож (гра ходилка). Гра збірних команд «Що? Де? Коли?» (учні І-ІІІ курсів). Цікава астрономія: головоломки, задачі, ребуси, факти.  Підведення підсумків тижня (представлення приладів, голосування, нагородження).

З 17 по 21 лютого 2025 року проведено онлайн-тиждень історії «Україна крізь часи: шлях до незалежності», який був насичений цікавими заходами, що сприяли поглибленню знань учнів про історичні події, видатні особистості.

В історії кожного народу є події, які залишаються глибокою раною  в пам’яті поколінь. Однією з таких подій  є пам’ять про борців Крут, які боролися за самостійність України в умовах революції 1917-1921 рр. Студенти, курсанти та школярі без вагань віддали життя в ім’я волі свого народу, але на останок залишили послання своїм нащадкам. Яке ж послання залишили кіборги для українців з’ясовували здобувачі освіти групи 3пп 17 лютого виконуючи завдання історичного вебквесту «Послання героїв Крут».

18 лютого для здобувачів освіти групи номер 46т було проведено урок Гідності «Заряджені гідністю та жагою до свободи». Повномасштабна війна забрала життя тисяч українців серед яких багато українських митців культури. З метою збереження пам’яті про загиблих діячів та діячок культури, які стали на захист нашої держави, здобувачам освіти було представлено онлайн-проєкт пам’яті загиблих внаслідок повномасштабної війни культурних дієвців «Їх убила Росія: постаті української культури».

19 лютого свої знання про довгий шлях здобуття Україною своєї незалежності та державності показали здобувачі освіти групи 45т під час інтерактивної онлайн гри «Хоробрі серця».

З метою вшанування подвигу Небесної Сотні – людей, які стали на захист інтересів України, героїзму українських захисників і тих, які плдягли, і тих, які сьогодні зі зброєю у руках захищають суверенітет України 20 лютого для здобувачів освіти груп 3 пп та 45т було проведено патріотичний онлайн-скрипт «Закарбовані в серці – НЕБЕСНА СОТНЯ». Також цього дня здобувачі освіти переглянули анімаційний мультфільм «Небесна сотня та коротка історія Революції Гідності» таосвітнє відео про Майдан і Небесну Сотню «Люди творять історію. Небесна Сотня».

Завершився онлайн-тиждень виставкою створених здобувачами освіти мудбордів «Люди творять історію. Небесна Сотня» та проведенням інтерактивної онлайн вікторини «Хто це?» присвяченої видатним борцям за українську державність.

На виконання плану роботи Державного професійно-технічного навчального закладу «Свеський професійний аграрний ліцей» на 2024/2025 навчальний рік з 09 по 13 грудня 2024 (включно) у закладі проведено онлайн-тиждень правових знань. На початку тижня здобувачі освіти переглянули серії анімаційних фільмів «Ти і поліція». Знання з основ правознавства здобувачі освіти групи номер 46т показали 10.12.2024 під час проходження онлайн-вікторини «Юридична біржа». Також учні розгадували онлайн кросворд «Я маю право». 11 грудня команди груп 45т, 3пп здійснили інтелект мандрівку «Правовий Олімп». Перемогу у вікторині виборола команда групи 45т. Здобувачі освіти І-ІІІ курсів мали змогу показати свої знання основного закону нашої держави – Конституції, при проходженні тестування «Загальні засади Основного Закону України» за допомогою педагогічного програмного засобу «Основи правових знань».

Актуальність і важливість прав людини, їх реалізація та захист є очевидними. Головною загрозою і перешкодою для реалізації прав людини стають збройні конфлікти. Саме в умовах конфліктів та війн порушення прав стають надзвичайно масштабними. З метою висвітлення та обговорення ключових аспектів даної проблеми 12 грудня, для здобувачів освіти груп 8г, 46т, організовано та проведено урок правової грамотності «Права людини в умовах збройного конфлікту».

Завершився онлайн-тиждень 13 грудня 2024 проведенням головним юристом сектору «Ямпільське бюро правничої допомоги Сіверського відділу надання безоплатної правничої допомоги», для здобувачів освіти І курсу, правового лекторію «Корупція як порушення прав людини» та підведенням підсумків тижня.

У жовтні 2024 року у ліцеї було проведено тиждень української мови та літератури, зарубіжної літератури  «Українська – код нації!!», який відбувся в онлайн – форматі. Його метою було поглиблення особистих знань та вияву поваги і любові до українського слова, української мови, а також української та зарубіжної літератур. Кожен день був насиченим. Протягом тижня здобувачі освіти мали можливість взяти участь у різноманітних заходах. Це віртуальний огляд літератури «Мова – найбільший скарб», проведення онлайн-вікторин про історію української мови.

До Дня української писемності та мови проведено виховну годину. Під час зустрічі здобувачі освіти мали змогу згадати історію виникнення письма, історію виникнення першої книги, згадали Нестора – літописця; зупинилася на традиціях свята. Незвичними виявилися онлайн – екскурсії до віртуальних літературних музеїв: Національного музею літератури України, Музею – квартири родини Івана Франка у Києві, Будинку – музею Тараса Шевченка на Майдані Незалежності у Києві. Був ще фотопроєкт, інтелектуальна гра «Де логіка?» та інші цікавинки.   Крайнього дня працівники та учні ліцею приєдналися до написання Радіодиктанту національної єдності.

Відкриті уроки

Відкритий урок — одна з колективних форм методичної роботи, його мета — підвищення майстерності педагогічних працівників. Основні завдання відкритих уроків: упровадження в практику викладачів передового педагогічного досвіду і результатів досліджень педагогічної науки, спрямованих на розв’язання завдань, що стоять перед сучасною освітою.

З метою піднесення  престижу української мови серед здобувачів освіти 21.10.2024 у групі 46т проведено відкритий онлайн-урок з української мови «Складні випадки правопису слів із подвоєними і подовженими приголосними». Протягом уроку учні  поглибили знання про складні випадки правопису слів із подвоєнням і подовженням приголосних. Викладач Гончарова О.А. вміло використала інноваційні форми і методи навчання, інтерактив, підібрала цікавий матеріал з теми для успішного її засвоєння. Учні були активними, урок пройшов на високому педагогічному рівні.

Із метою популяризації вивчення англійської мови, розширення і поглиблення лінгвістичних знань, розвитку комунікативних умінь і навичок  06.12.2024 був проведений відкритий урок з англійської мови «Sport in our life» викладачем Приходько О.І. в групі другого курсу 46т. Протягом уроку учні поглиблювали свої  знання про вже відомі види спорту; розвивали навички та вміння всіх видів мовленнєвої діяльності а саме: аудіювання, читання, письмо, говоріння. 

Викладач дуже вдало використала  інтерактивну платформу Quizlet: для введення і демонстрації нового матеріалу використала флеш-картки (Flash Cards).  Учні прослуховували вимову слова, тим самим закріплюючи його звукову форму. При зіставленні звучання слова з його графічним написом під час виконання завдань це дозволяє глибше зрозуміти закономірності, що лежать в основі читання лексичних одиниць англійської мови.

Відкритий урок з геометрії було проведено у групі 46т на тему «Многогранники та його елементи. опуклі многогранники». Вивчення багатогранників може бути не лише інформативним, але й захопливим, якщо застосувати інтерактивні методи навчання. На уроці викладачка застосовувала
такі методи як: 3D-моделювання (здобувачі освіти створювали свої власні моделі багатогранників, досліджувати їх з різних ракурсів). Інтерактивні моделі – використання інтерактивної – онлайн дошки, що дозволило обертати, збільшувати і зменшувати тривимірні моделі багатогранників. Конструктори: учням було запропоновано зібрати моделі багатогранників з паперу, пластику
або інших матеріалів. Це допоможе закріпити теоретичні знання на практиці.

6 березня 2025 року відбувся відкритий урок з предмету «Біологія та екологія»в групі 46т на тему «Способи терморегуляції організмів», який провела викладач Світлана Ковальова. На уроці здобувачі освіти поновили свої знання про терморегуляцію, пойкілотермію, гомойотермію. Охарактеризували основні способи терморегуляції, з’ясували як виживають організми в умовах змінних температур. 

Під час проведення уроку викладач використала різноманітні інноваційні форми та методи роботи із здобувачами освіти: презентаційні матеріали, інтерактивні вправи  у Wordwall, learningapps, інтерактивний аркуш liveworksheets.

Окрім цього, викладач використала між предметні зв’язки з історією та хімією. Атмосфера уроку була теплою, а знання — корисними й цікавими!

***************************************************************************************************************
(07.12.23) завершився обласний літературно-дослідницький проєкт «Створення буктрейлера професій у літературі». На фестиваль буктрейлерів серед закладів професійної (професійно-технічної) освіти області 📚🎉 зібралися 24 проєктні команди. Учасники презентували результати своєї роботи у форматі буктрейлера – рекламно-презентаційної книги професій закладу професійної (професійно-технічної) освіти з використанням творів зарубіжної та української літератури. До Вашої уваги наші буктрейлери за професією “Водій” та“Плодоовочівник”, яким навчають у ДПТНЗ “Свеський професійний аграрний ліцей”. (Куратори проєктної команди: Оксана Гончарова, Людмила Шкарапута).🥳😍💪👛🌈🥑🎨🎯🚗🇺🇦
***********************************************************************************************************
З метою розвитку педагогічної та професійної майстерності педагогічних працівників, створення умов для їх професійного вдосконалення, активізації запровадження комп’ютерних ІТ-технологій в умовах дистанційного навчання в освітньому процесі, визначення перспективних напрямків педагогічного пошуку, взаємозбагачення педагогів новими ідеями, творчим досвідом та інноваційними технологіями з 24.01.2023 по 01.05.2023 у Державному професійно-технічному навчальному закладі «Свеський професійний аграрний ліцей» відбувся конкурс на кращу розробку уроку або кращий фрагмент відеоуроку серед педагогічних працівників закладу.
Завданням конкурсу було виявити кращий досвід педагогічних працівників закладу; підвищити їх професійну компетентність та творчу активність; впроваджувати у практику нові ефективні методи, прийоми і форми роботи зі здобувачами освіти в умовах дистанційного навчання; створення електронного банку конспектів уроків (занять) та навчальних відео за результатами Конкурсу.
01.05.2023 журі конкурсу підвели підсумки та визначили переможців.

2023/2024 навчальний рік

Вручення подяк Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації викладачам за якісну підготовку учнів-переможців конкурсу учнівських навчальних проєктів з історії, громадянської освіти, математики, інформатики


2022-2023 навчальний рік

Майстер-клас “Діяльність циклової комісії загальноосвітньої підготовки (2021р.)”. (Голова методкомісії Оксана Гончарова)

https://www.ourboox.com/books/%D0%B4%D0%BF%D1%82%D0%BD%D0%B7-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D0%B0%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B8

Творчий викладач — обдарований учень (2023)

Траєкторія професійного розвитку та фахової компетентності циклової комісії загальноосвітньої підготовки (2022 р.)

Фотозвіт

Методичні родзинки 2022-2023 н.р. на дошці Padlet